Koulun käytänteitä

Päivän kulku

Koulun ovet aukeavat klo 8.00. Toinen tunti alkaa aamunavauksella luokissa klo 9.40.

Tuntien aikataulu:

1. oppitunti 8.10-9.25

2. oppitunti 9.40-10.55

3. oppitunti

4. oppitunti 13.10-14.25

5. oppitunti 14.35-15.50

Tiistaisin klo 10.55-11.10 tai muuna sovittuna ajankohtana pidetään ryhmänohjaajan tuokio kotiluokassa.

Ruokailu

Kouluruokailu järjestetään ravintola Aurinkosalissa Sodexhon toimesta. Oppilaille on vapaasti tarjolla keitto-, kasvis- ja liharuuat.

Ruokalaan jonotetaan omien ruokavuorojen mukaisesti käytävässä ja siellä noudatetaan hyviä ruokailutapoja:

Mahdollisesta erityisruokavaliosta pitää ilmoittaa itse ruokalan henkilökunnalle.

Ruokavuorot ilmoitetaan ensimmäisenä koulupäivänä. Poikkeus omaan ruokavuoroon tulee sopia opettajan ja ruokalan kanssa erikseen. Kyseisessä ruokailuvuorossa olevilla oppilailla on aina etuoikeus ruokailupaikkoihinsa. Arviointiviikoilla ruokala on avoinna heti peruskoulun ruokavuoron päätyttyä klo 11.40.

Wilma

Wilma on hallinto-ohjelma, jonka aktiivinen seuraaminen on ensiarvoisen tärkeää. Koulun viestintä tapahtuu pääosin Wilman kautta.

Wilman avulla voi

Wilma on opettajien ensisijainen viestintäkanava huoltajien ja opiskelijoiden suuntaan. Opiskelijat ja alle 18-vuotiaan opiskelijan huoltajat saavat Wilman salasanat ja tunnukset ryhmänohjaajalta.

Kurssitarjotin

Kurssitarjotin pyritään laatimaan siten, ettei koulupäiviin muodostuisi hyppytunteja. Kaikissa ainevalintayhdistelmissä niitä ei voida välttää. Hyppytuntiesi kohdalle voit etsiä tarjottimelta jonkin toisen kurssin. Hoida kurssimuutokset aina ennen jakson alkua opinto-ohjaajan tai aineenopettajan kanssa.

Säilytyslokerot

Saat käyttöoikeuden säilytyslokeroon maksamalla 30 euron panttimaksun kouluisännälle. Jos kadotat avaimesi, menetät panttimaksusi ja joudut maksamaan lisäksi 30 euroa. Uuden avaimen saat uutta panttimaksua vastaan.

Kalenteri

Koulun kotisivujen yhteydessä olevasta kalenterista voit tarkistaa lukio-opintoihin liittyvät tärkeät päivämäärät. Kalenteriin on merkitty esimerkiksi jaksojen alkamis- ja päättymisajankohdat, arviointiviikko ja kokeiden ajankohdat sekä koulun yhteiset tapahtumat, kuten teemapäivät tai juhlat.

Opiskelijatietolomake

Muistathan täydentää opiskelijatietolomaketta Wilman lomakkeissa aina kun muutoksia tietoihisi (muutto, puhelinumero...) tulee. Sekä opiskelijoiden että huoltajien tiedot täydennetään oman Wilman kautta.

Järjestyssäännöt

Yhteiset säännöt ovat miellyttävän ja turvallisen yhteisön peruspilari. Lue ja sisäistä Herykin järjestyssäännöt huolella.

Huom! Koulupihan parkkipaikka on tarkoitettu vain opettajien autoille. Parkkeeraa siis nelipyöräiset kulkuvälineesi jonnekin muualle.